Stand Up Comedy Romania

contact STAND UP COMEDY

Spectacole Live Evenimente Private si Corporate

Cristian Dumitru

Varza tv
Trupa Showtime
Stand Up Comedy Romania 2011 Cristian Dumitru evenimente spectacole live

Friday, December 12, 2008

Mult tupeu si multa pasiune!

12 decembrie 2003...probabil ca pentru voi nu inseamna nimic. O data ca oricare alta. Pe data de 12 deembrie 2003, a avut loc in ceainaria(devenita mai tarziu cafenea) Deko, primul spectacol de stand up comedy din Romania. Sa dam timpul si mai inapoi cu inca doua saptamani.
Aparuse prin sapte seri sau 24 fun un anunt de genul: "workshop de stand up comedy". Eram primul an la facultate, nu auzisem niciodata de termenul asta "stand up comedy" iar "workshop" era un termen pe care il auzisem numai la cei din lumea teatrului. Cu alte cuvinte nu intelegeam prea bine mesajul afisului.
Actorul Tache Florescu, care este unul dintre cei care au pus pe picioare acest proiect, prieten bun cu profesorul meu de actorie (Vlad Radescu) ne-a facut o vizita la facultate pentru a promova mai bine acest workshop si pentru a gasi talente care sa sustina acest proiect. La indrumarea profesorului nostru, sub sloganul "nu aveti ce sa pierdeti" am mers in Deko aproape toata clasa.
La workshop ne-am intalnit si cu alti aspiranti veniti la pregatire insa toti venisem sa ne pregatim dar nu stiam pentru ce. Asa ne-am trezit 40 de oameni as indrazni sa spun chiar pustani (pentru ca toti eram destul de mici pe atunici) cu tupeu si cu dorinta neavand nimic de pierdut. Dintre cei 40 de atunci doar trei oameni mai facem inca stand up comedy (Catalin Bordea; Mihai Bobonete si Eu)
Indrumator in ale stand up comedy-ului ne-a fost Radu Gheorghe, care se intorsese recent din SUA unde apucase sa vada ceva stand up comedy si sa adune mai mult decat o simpla pasiune pentru acest gen. In prima zi venisem dupa facultate direct in Deko, cu un ghiozdan in spate unde aveam haine de tavaleala (ca poate cine stie ne-o pune sa ne tavalim la workshop-ul asta) cu parul ciufulit de la tavaleala de la facultate impreuna cu mai multi colegi de clasa. Ne-a explicat in cateva fraze simple dupa ce am facut cunostiinta domnul Radu Gheorghe cam despre ce e vorba. Ce am retinut eu dupa "spiciul" sau a fost ca trebuie sa fim amuzanti de unii singuri pe o scena improvizata din cateva navete de bere cu un microfon in fata fara a avea un text pregatit de acasa.
"Cine vrea sa urce primul?..." s-a auzit vocea hotarata a lui Radu.
Toti ne dadeam coate intre noi care mai de care ca atunci cand profesoara intreaba cine vrea sa iasa de buna voie la tabla. Pana la urma toti a trebuit sa trecem prin faza asta. Pe rand am urcat pe navetele de bere incercand sa spunem o intamplare amuzanta din viata noastra( nu un banc-bancurile erau interzise din start) care sa amuze pe colegii ramasi pe margine. A fost greu pentru ca ce ma amuza pe mine si pe prietenii mei nu era destul de amuzant pentru cei care nu fusesera de fata la intamplarea povestita!
Nu stiam ce aveea sa se intample cu fenomenul asta dar deja parca incepuse sa-mi placa. In dpua saptamani am trecut prin mai multe etape si chiar am reusit sa fac cam 5 minute de material. Imi aduc si acum aminte una din primele mele poante care a prins cel mai bine atunci.
Suna ceva de genul asta:" Am fost la spectacolul din piata revolutiei cu trupa Blondy. Ar trebui sa se numeasca trupa blondy proasty. Au intrat pe scena si au zis ceva de genul:" Hai manutele sus...manutele sus...nu va aud... mai sus mai sus!"
Dupa cele doua saptamani de pregatire a urmat pe 12 decembrie primul show de stand up comedy de la noi. Imi aduc aminte ca eram destul de dezamagit de mine, chiar ajunsesem la concluzia ca nu pot face asta, si imi spusesem ca dupa primul spectacol voi renunta si o voi lua ca pe o experienta. Deja din cei 40 de oameni daca mai ramasesem 10. La ora anuntata am dat drumul spectacolului. Cu vocea tremuranda si cu bucile stranse de atata emotie m-am urcat pe scena improvizata de unde puteam observa cei doi oameni asezati mai in spate cu cate un ceai in fata care se uitau mirati la ce se petrece in fata ochilor lor, semn clar ca nu venisera pentru stand up comedy. Imi amintesc si acum destul de clar samovarul vechi si prafuit si rafturile de carti ce erau decorative pentru ceainarie. Culmea poanta mea cu blondy a prins. Noi intre noi am ras...atunci am prins curaj si am zis ca voi merge mai departe. Asa a inceput totul. Mult tupeu si multa pasiune. La inceput pana cand au inceput oamenii sa mai calce pragul ceainariei pentru ca auzisera ei ca se intampla ceva nou si amuzant acolo nu luam nici un ban. Pe urma din marinimia lui Dan Chisu(patronul ceainariei) primeam cate 100.000 (10 lei din ziua de azi) pe spectacol. In fiecare vineri si sambata aveam show in deko. Vestea se ducea repede prin oras si era din ce in ce mai plin. Radu Gheorghe dupa primul spectacol ne-a lasat pe cont propriu. Am invatat odata cu publicul incet, incet ce inseamna stand up comedy. Nu vazusem nici un spectacol de genul asta de afara iar singurul exemplu care ni se dadea era Seinfeld. Am continuat un timp sa sustin show-uri in Deko. Inca nu aveam o formula stabila. Oricine se credea amuzant era bine venit. Asa au aparut si membrii actuali ai trupei Deko. Dupa un timp Radu Gheorghe incepuse o seara de stand up comedy in clubul "La scena". Ne-a propus sa ne mutam acolo. Si astfel cei care au considerat ca mai au ce invata au plecat in la scena. Printre ei ma numaram si eu. Dupa cateva luni bune m-am reintors in Deko.
A urmat in 2004 primul spectacol de stand up comedy intr-o sala mare. Sala ARcub din Bucuresti. Sala a fost plina iar noi ne-am simtit minunat pe o scena adevarata. In 2005 am depasit pentru prima data granitele Bucurestiului. Formula de atunci cu care am cucerit publicul din Cluj cu doua spectacole noi era alcatuita din Bobo;Costel;Teo; Vio; Mihalus(singurul stand-uper de la noi u chitara) si eu! In 2006 am parasit trupa Deko si am infiintat impreuna cu Catalin Iliescu trupa Comedy Now. Primul meu spectacol intr-o formula noua(Catalin Iliescu eu si Mihai Bendeac(mondenii) a avut loc in CLUB A.
Am continuat o perioada buna de timp sa sustin spectacole cu trupa comedy now insa dupa primul show formula trupei s-a modificat. Mai exact Bendeac a renuntat. Inlocuitorul sau a fost Claudiu Constantin. Dupa ce si Bobo s-a despartit de trupa Deko , a mai aparut o trupa; trupa ShowTime. La propunerea lui Bobo am devenit si membru al trupei Showtime. Acum fac parte din trupa Showtime alaturi de Tibi Neuronu si Catalin Bordea. Va astept sa ne intalnim live!
Si desi am implinit 5 ani inca mai am emotii si inca mai tin bucile stranse de cele mai multe ori cand urc pe scena. La multi ani Stand up comedy! La multi ani dragi colegi!!!
video

2 comments:

luc_rockit said...

caterinca poanta de inceput "blondy proasty":))
a, si la multi ani:)

Flavius said...

M-ati facut sa rad mai baieti

Ah, nu credeam ca in seara asta am sa gasesc ceva pe net care sa ma impresioneze. Am citit fiecare cuvant cu sete, si chiar am uitat de atmosfera de craciun cu miros de mici din centrul Timisoarei.
Dupa o vara plina de stand-up comedy vazuta pe net,GB intregi downloadati de pe torrent, sute de minute de comedie pur englezeasca, nu ma oprit sa rad cu lacrimi din spectacolul vostru.
O sambata care nu o voi uita prea curand. dupa o pleskavita in studenti si o vizita de 10 minute pe la festivalul berii,un festival prea imbacsit de fum de mici,lume ce se calcau in picioare pentru a vedea o trupa cargo mult prea comerciala pentru a nu-mi parea rau de vechile lor melodii, am hotarat cu un prieten ca o bere la o terasa din Piata Unirii e mult mai buna. Pe drum am vazut un afis in trecere, "Stand-up comedy ,sambata seara de la 22:00 in Bunker.Pret intrare 10 lei" am zambit amandoi si ne-am zis"stand-up, 10 lei..cat de rau poate fi, hai sa vedem" Zis si facut am ajuns intrun "bunker" prea plin pt ora 10 sambata festivalului, am prins doua scaune in fata si am asteptat. Apare un tip in fata noastra cu un caiet si incepe sa spuna glume, primul gand ,"asta ne citeste bancuri"...apoi...apoi restul e istorie...rasete, lacrimi de fericire si un abdomen care tremura prea mult la unele glume care deja le stiam.
Prima seara de stand-up comedy pentru mine, in vara anului 2008
Va multumesc baieti, si va mai astept in Timisoara, dar cu rugamintea sa gasiti o sala de spectacol mai mare...

La multi ani baieti si la mai multe spectacole :)
P.S. nu v-am iertat pentru gluma cu eroii cazuti

Enterprise Search - Advertise your business in our free online Australian business directory.